hír
A Flight Filmfesztivál Ivan és Igor Buharov Melegvizek országa című filmjének ítélte a fődíjat. A versenyprogramban a szervezők olyan alkotásokat…
továbbhír
A Melegvizek országának rendezői egy filminstalláció tervével nyerték el az idén először átadott Kassák kortárs művészeti díjat. Az elismerésre az…
továbbmagazin
Mi történne, ha a növények átvennék felettünk az irányítást? Hogyan lesz egy performanszból mozifilm? Lehetővé teszi a támogatási rendszer, hogy a…
továbbhír
Igor és Ivan Buharov magyar rendezők új játékfilmje, a Melegvizek országa, a zsűri fődíját kapta a 27. Belgrádi Szerzői Filmek Fesztivál Brave…
továbbmagazin
Igor és Ivan Buharov legújabb nagyjátékfilmjének a világpremierjét a Marseille-i Nemzetközi Filmfesztiválon tartják. Ösztönös világukat egyfajta…
továbbhír
Magyar filmes szakemberek tartanak workshopokat az idei Finnugor Filmfesztiválon, dokumentumfilmeseket várnak képzésre Szlovéniában, valamint…
továbbhír
A Buharov testvérek a magyar független film fontos alakjai, akik legújabb játékfilmjük, A melegvizek országára két zenekar koncertjével gyűjtik a…
továbbhír
A L'Europe autour de l'Europe nevű párizsi filmfesztiválon mutatták be Igor és Ivan Buharov Az itt élő lelkek nagy része című, negyedik…
továbbmagazin
Az állami támogatás nélkül készült Az itt élő lelkek nagy része - címéhez hűen - meglehetősen rendhagyó produkció a honi mozikínálatban, nem úgy a…
továbbmagazin
Igor és Ivan Buharov negyedik egész estés produkciója már az előzetese alapján megkapta “az év legőrültebb magyar mozija” címkét, és ez a…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAngéla / A vágyakozás napjai